Home
Peter Brueghel el Vell, "Caçadors en la neu". Kuntshistorisches Museum, Viena

Peter Brueghel el Vell, "Caçadors en la neu". Kuntshistorisches Museum, Viena

La neu que m’atreu i m’embolcalla en somnis i en les seves representacions visuals.  La neu que sento necessitat de tocar quan la tinc a l’abast, enfonsar els meus dits i la mà sencera en un tou blanc o d’acaronar l’esquena glaçada, pètria i esblanqueïda de la terra quan és neu presa i empedreïda. La neu que transforma els paisatges, els rius, els ponts, les vies de ferro del tren, els illots, les platges, les baranes, les voreres, les cases, els carrers, els monuments, les prades, les aparences, les persones. A uns els crida al tancament dins del clos i a altres a sortir a l’aire lliure per veure-la i sentir-la a frec de pell. La neu que avui encara no ha arribat on sóc i potser no arribarà. El desig de neu que vaig escriure d’una finestra estant, mai no he sentit tanta set de naufragi, besllum de tarda i foscor que blavejava en la llum grisa.

Un dels meus quadres preferits és el dels caçadors tornant al seu poble l’hivern de 1565 quan Peter Brueghel el Vell els va pintar a la sortida del bosc, a les envistes de la muntanya blanca, els llacs glaçats, els corbs seguint la corrua dels homes i bèsties obscurs, la nuesa renegrida dels arbres retallant-se contra el fons grisenc. És a la Sala dels Holandesos del Kuntshisorisches Museum de Viena i la sala ha estat matèria novel.lada.

One thought on “La neu, segons Brueghel el Vell

Deixa un comentari

