Home

 

Karen Blixen a Kènia, al seu escriptori

Un retrat de Karen Blixen (1885-1962) data de 1995. El vaig escriure per al seminari Paraula de dona, organitzat a la Universitat Rovira i Virgili. Posteriorment va ser publicat a la UAB, gràcies a Carme Riera, a qui vaig lliurar el text.

Karen Blixen forma part del meu univers literari i poètic des de que vaig començar a escriure poesia. Li vaig dedicar el meu segon llibre de poemes, Jardí d’ambre (1998). Un dels poemes que més m’agrada i que sovint llegeixo és el que copio a continuació. La imatge és la que prové de la pel.lícula Memòries d’Àfrica, basada en els seus records dels dies de Kènia publicats a Out of Africa. A la pel.lícula Meryl Streep va escrivint, de nits, en un petit escriptori de fusta.

Retrat de Karen Blixen al seu escriptori, III.  Retrat de  1918

Escric només per a l’ombra.
Per a un miratge fràgil
que amb feresa solemne desafia
la successió implacable de les hores.

Escric només per a mi. Per a afermar-me
en el descens al pou fosc de la vida
seguint l’empremta de l’heura, que s’enfila
des de l’arrel profunda i solitària
i brilla, somrient, als murs de pedra
malgrat la claredat gebrada de la lluna.

Karen Blixen al mateix escriptori a casa seva de Rungstedlund (Dinamarca)

 

L’escriptori al Museu Karen Blixen, a la casa de l’escriptora (Rungstedlund, Dinamarca)

 Un retrat de Karen Blixen (1885-1962) en pdf

One thought on “Un retrat de Karen Blixen (1885-1962)

Deixa un comentari

