Home

 

1012993_10152952238860461_564936213_n

 

No voldria errar ni lloc ni data. Però pel que sembla, aquesta és una de les fotografies de l’estada del President Macià (quan encara no ho era) i Ventura Gasol a Cuba, concretament a Guantánamo, l’any 1928. El lloc és, probablement, el Centre Català de Guantánamo. Macià i Gasol estan asseguts enmig del grup, tots dos amb trajo fosc. El meu avi Isidro és el primer dret a l’esquerra, al costat de la finestra.

Aquell any el meu avi Isidro Pañella era el president del Centre Català de Guantánamo. Feia poc més d’un any que s’havia casat per poders amb la meva àvia Adela, també sitgetana i del Prado, com ell. Un cop casada l’àvia es va embarcar cap a Cuba i el meu pare hi va néixer l’agost de 1928. Quan Macià  i Ventura Gasol van arribar a Guantánamo l’avi Isidro els hi va fer els honors; recordo haver vist unes fotografies amb ells i l’avi dins d’un descapotable de pel·lícula (que no era de l’avi) pels carrers de la ciutat. El meu pare feia poc que havia nascut, i els amics aconsellaven el meu avi que fes padrí del seu primogènit en Macià. Però el meu avi Isidro, botiguer vocacional i home molt de la família, va argumentar que ja havia donat paraula a son germà gran, que va ser, finalment, el padrí del meu pare.

Quan l’avi, l’àvia i el meu pare van retornar a Sitges el 1933 aquest capítol, com d’altres, va passar a formar part de la memòria familiar d’un paradís perdut i de mitja vida del meu avi Isidro Pañella i Comas.

 

 

 

Deixa un comentari

