Home
William Turner, La mattina dopo il naufragio (1835)

William Turner, La mattina dopo il naufragio (1835)

 

Tot el que he estat s’ho va emportar un vaixell

d’incert destí i fosca singladura.

La soledat d’un port ignot, la ment obscura,

enterbolit viarany que m’ha dut fins aquí.

Em neguen clos, refugi i l’esperança vana.

L’alba rogenca em fa retornar aquí.

Sóc brasa i cendra en un racó de platja

on no faig altrament, sinó seguir

el curs del temps comptat en cercles d’aigua.

Vaixell de cursa incerta que t’enduus

tots els afanys i els goigs del que em fou vida

per l’alta nit que em sotja sense versos.

Vaixell perdut per crepuscles encesos,

marca de foc la meva hora enfebrada.

 

 

De Porto Ercole, en obres

One thought on “PORTO ERCOLE (fragment). Dia de la poesia catalana a internet

Deixa un comentari

